Linschotenloop

Wat een gigantische webloggers drukte tijdens de Linschoten loop. Wat waren het er veel … om er maar eens een paar op te noemen Ronald, Leonie, Monique, Petra, Claudia, Patricia, Andrea, Ilonka, John, John, Maurice, Richard, Pim, Hans, Ton, Gert, Rik, Falco, Koen, JeeWee, Bjorn, Frank, Ruud, Patrick en Erica.

En wat was het prachtig buiten. En de sneeuw lag waar die hoorde te liggen, dat was dus niet op het parcours (bedankt daarvoor organisatie). Vandaag zou ik naar een tijd rond de 1.53 gehaast worden door Ton. En bij ons sloten Petra en Monique zich aan. Precies om 13.30 uur werden we weggeschoten. Het was behoorlijk koud maar ik was al snel lekker op temperatuur. Petra en Ton liepen voorop en Monique en ik hoefden alleen maar te volgen. Monique moest helaas na 5 km wat tempo minderen en met zijn drieën liepen we verder. Petra en Ton liepen een mooi vlak tempo. De benen vonden de vrieskou wel lekker, de maag had hier wat meer moeite mee. "Niet aan denken… doorlopen". Ton voorzag mij van een beker thee waardoor we niet veel tijd zouden verliezen. Ik zeg "verliezen"??" We liepen ruim voor op schema. Ton had ze bij het 5 km punt al in een kliko gedeponeerd. Laatste drinkpost overgeslagen wat achteraf maar goed bleek te zijn. Bij het 18 km punt moest ik wat gas terug nemen, benen waren goed maar de maag bleef protesteren. We hebben Petra met haar superbenen laten gaan. Haas Ton praatte mij er de laatste 3 km doorheen. "Al mindert het tempo met een halve minuut per km dan loop je nog een PR". De finish kwam inzicht, ik kon er nog net een klein sprintje ingooien en YES… een dikke vette PR. 4 min. van mijn halve marathontijd afgelopen. 1:49:56. Maar goed dat ik niets meer had gedronken, net over de finishlijn kwam de maag pas echt in protest. Maar het bleef "schoon" achter het dranghek. Ton bedankt voor je mooie haaswerk, Petra bedankt voor je fantastische kopwerk en Hans jouw "snelle" schema’s hebben duidelijk hun vruchten afgeworpen, ook jij bedankt daarvoor.

Net_na_de_start_in_linschoten1_haas_met_3_konijnen1_km_opweg_in_linschoten20_km_punt_linschoten Met_haas_ton_in_linschoten_2After_party_bij_john_en_ans

Foto’s met dank aan John, Andrea, Pim en John.

En wat zijn er veel PR’s gelopen. Voor iedereen van harte gefeliciteerd !!! De succes volle dag hebben we afgesloten met een after-party bij John en Ans. Ans had er werk van gemaakt. John en Ans … hartelijk dank voor jullie gastvrijheid. Het was beregezellig, heerlijk warm en lekker chillen op jullie superbank.

En wat is de collectebus weer goed gespekt. John, Richard, Koen, Illian, Claudia en JeeWee, bedankt voor jullie donatie.

Opweg naar huis gebeurde er iets heel veel minder moois !! Voor mij werd er heftig geremd en uitgeweken naar rechts. Ik zat nog op de linkerbaan en plots doemde er een auto op. Deze stond dwars op de linkerrijbaan. Ik kon na heftig remmen en scherp stuurwerk nog net op tijd uitwijken. Een paar meter verder stond er nog één tegen de vangrail geparkeerd. Ik dacht nog … er zullen nu auto’s achter mij rijden die niet meer op tijd kunnen reageren. Helaas dit bleek zo te zijn. Wat een domper op deze fantastische dag.

De komende 4 dagen zitten we met het gezin in Hoog Vaals. Dit is dicht in de buurt van mijn dreamduomaatje. Dus dinsdagavond staat er een gezellig duurloopje in het schema. Ik heb er zin in.

34 thoughts on “Linschotenloop

  1. gefeliciteerd met je PR. Geweldig.
    Dat is een mooie afsluiting voor 2009.
    Ik wens je fijne kerstdagen en een gezond, gelukkig en een sportief 2010
    groetjes uit Ede

  2. Van mij ook nog een kleine aanvulling. Let even op die man tussen ons in , in het blauw. Hij wilde niet van z’n plekkie… Nu staat hij op minstens 20 weblogs hahaha. Lekker aan z’n choco

  3. Zo dat was een super gezellige dag , als ik dat geweten had was ik gekomen. Bij ons in de regio waren de wedstrijd loopjes allemaal afgelast. Dus aleen maar weer voor mezelf gelopen.
    groet Hans

  4. Ook jij nog gefeliciteerd met je PR! Leuk om je nu eindelijk eens in het eggie te ontmoeten. Dat was nog even schrikken zeg op de terugweg. Gelukkig ben jij er zonder kleerscheuren vanaf gekomen.

  5. Leuk je weer gezien te hebben, graag gedaan voor jou goede doel!! En wat een PR heb jij gelopen, gefeliciteerd!! Veel plezier met loopmaatje.

  6. Wat een domper op een verder zo goed en gezellig verlopen dag. Maar gelukkig ben je er zonder kleurscheuren vanaf gekomen en kun je lekker nagenieten van een waanzinnig PR.
    Hopelijk heb je niet al teveel last van je maag gehad. Veel plezier in Vaals en het duurloopje met je dreamduo maatje.

  7. Gefeliciteerd met je PR!! Het was een hele mooie dag in Linschoten. Jammer van die domper op weg naar huis maar gelukkig heb je er niets aan overgehouden… enneh.. dank dat je mij wel genoemd hebt in je lijstje ;)))

  8. Nogmaals goed gedaan. Je kan wel hazen, maar jij hebt het toch zeker zelf gedaan….. Het was gezellig.
    Mij is alleen niet helemaal duidelijk wat er nu is gebeurd. Heb je zelf schade ? Hoe is het met de andere chauffeurs ?

  9. Geweldig gedaan Jac, ook jij hebt dus een barrière doorbroken om onder de 1.50 te gaan. Super en fijne dagen toegewenst. Jammer van de schade op de terug weg natuurlijk, maar gelukkig is het blikschade.

  10. Hé Jacq. volgende keer moet je de collectebus even onder mijn neus duwen! Mooi gelopen, joh! Echt een supertempo.
    Wat een akelig verhaal op de terugweg…. hopelijk is het verder voor iedereen goed afgelopen.

  11. wat een mooie race heb je gelopen… gefeliciteerd.. ik wist dat je meer kon… alleen nu al zoveel eraf… whow… ik ben happy, net als jij. nu lekker relaxen, fijne vakantie in Vaals.
    NB: verborgen talenten… autocoureur ;-).. gelukkig kwam je er heelhuids van af

  12. Mooie tijd zeg en wat een bloggers feest in Linschoten.
    En wat een pech onderweg, gelukkig geen letsel en dat is schrikken…
    Fijne vakantie en geniet ze.
    Groet Rinus.

  13. Met een onrustige maag een prachtig PR lopen! Ik zie nog een verbetering zitten. Gefeliciteerd. Het liep zalig met Ton als opperhaas.
    Wat een nare ervaring had je onderweg. Er had heel wat anders kunnen gebeuren als je niet goed had uitgeweken. Chapeau voor je snelle reactie en stuurwerk!
    Fijne dagen in Vaals en veel plezier met het gezamenlijke duurloopje.

  14. En hoppa, nog een pr in 2009! Een geweldig jaar voor je, van harte gefeliciteerd. Jammer van je maag maar het heeft je er niet van weerhouden. Nog wensen voor 2010?

Geef een reactie

