Kustmarathon van de maagklachten

De sfeer zat er vanaf vrijdagavond al goed in. Met Jaco, Tiny, Sjan, Maurice, Rinus en Mo de Ladies aangemoedigd en vervolgens een hapje gegeten bij de Italiaan, ook Rik en Ilonka schoven nog even aan voor een drankje. Zaterdagochtend opgehaald door Hans, samen richting Zoutelande. Van daaruit met een halve bus webloggers waaronder de pastapeople van vrijdag, Claudia, Kees, Ronald, Marco, Jan, Ingrid, John en degene die ik vergeten ben naar Burgh waar we om 12.00 uur gingen starten voor de voor mij 2e kustmarathon. Kustmarathon webloggersfoto
Met zijn allen richting het startvak… vertrouwd al die bekende mensen om je heen. Maurice liep het eerste stuk met mij mee om na een aantal kilometers zijn eigen wedstrijd te gaan lopen. Na het strand gingen we de stormvloedkering op. Hier vond ik aansluiting bij een groep die een heerlijk tempo van ongeveer 5’45” min/km liep. Kustmarathon Veersedam
Het ging heerlijk… niet te snel… voor mij een uitstekend tempo. Oeps… even weggedoken voor de camera van Björn. En wat een aanmoedigingen op de Veersedam van de bekende bloggers Petra, John en John maar ook van Annemarie met zoon Nick en …. huuhhh Maurice ?? Maurice gaf aan niet lekker te lopen, samen gingen we verder. Aangemoedigd door mijn pa, ma en vele bekenden draaide ik het strand van Vrouwenpolder op. Vol goede moed begon ik aan de tweede zwaarste helft. Ai ai… bij het 23 km punt kreeg ik last van mijn maag. Een paar kleine slokjes water gedronken maar dit mocht niet baten. Doorlopen dacht ik… niet aan denken. Maar nog geen kilometer verder begonnen ook mijn benen te protesteren, niet meer vooruit te branden. Het zand was goed beloopbaar… joh wat baalde ik, ik had hier zo lekker het tempo weer kunnen oppakken na het mulle zand. Het tempo zakte dramatisch naar beneden, “niet wandelen, niet wandelen”. De overgang over bij Oostkapelle… super al dat publiek. Het bos in.. hoop op herstel. Dat kwam er helaas niet… ik ging zelfs wandelen (zo tegen mijn principes). Eén van de vele parcourswachters vroeg of het wel ging na het zien van mijn verbeten gezicht ?? ;-). Ik kreeg wat cola aangeboden, dit hielp heel even maar ondertussen hadden de benen het helemaal gehad. Ineens hoorde ik achter mij “gaat het Jacq ??”. “Hé Rinus (met camera … ofcourse) … nee het gaat nog van geen meter”. Rinus gaf aan bij mij te blijven lopen, pepte me op, sprak op me in, maakte afspraken met me welke stukjes ik mocht wandelen. De hoge Hill over zonder dreamduomaatje Danniëlle. Ondertussen hield het niet meer op met regenen. Deze keer alleen met Rinus (doorweekt) over de finish aangemoedigd door het vele publiek in 4:45:15. “Rinus, je was mijn reddende engel.. zonder jou betwijfel ik of ik de finish had gehaald”. Maar oh oh oh wat zou ik dan een spijt hebben gehad. Nu ben ik de trotse bezitter van een mooi shirt en een prachtige medaille. Vorig jaar heb ik genoten van elke kilometer, nu was het 19 km afzien. Maar ach… ook in 2011 is er vast weer een kustmarathon, ik heb er alweer zin in.Kustmarathon finish 2010

Uit het PZC kustmarathonblog van Koen de Vries begrijp ik dat het bij vele lopers niet helemaal naar wens is verlopen. Ook Koen vraagt zich af wat voor marathon dit is geweest. “De marathon van de nieuwe winnaars? De marathon voor watjes? (zoals de reisleidster van de VIP-bus gezegd schijnt te hebben), de marathon van het onverwacht goede weer? De marathon van de vele te snelle starters? De marathon van de maagklachten? De marathon van de slechts 1035 finishers (1500 inschrijvers)? De marathon van het ongekend hoge aantal toeschouwers?”. Voor mij is hij duidelijk.

Jaco bedankt… top dat ik op zoveel punten van het parcours op je steun kon rekenen. Hans bedankt voor je schema’s, daar heeft het in elk geval niet aan gelegen, de trainingen gingen zo fantastisch. Maurice bedankt voor je inlevingsvermogen op de stukjes die we samen hebben lopen klagen ;-). En alle webloggers en “aanhang”, bedankt voor jullie gezelligheid voor start, tijdens de loop en na afloop bij de Griek. Leonie, hij is super dat runninghouse shirt met gave tekst. Ilonka gefeliciteerd met je dikverdiende 1e plaats, topprestatie.

Zie de fotoalbums van John de Boer en John Reuvers voor heel veel mooie foto’s.

 

37 gedachten over “Kustmarathon van de maagklachten

  1. Pingback: Kustmarathon 2011 « Curly is Running

  2. Meisje, meisje toch, wat heb jij afgezien. Ik hoorde het al. Maar des te meer bewondering verdien je voor het volbrengen van die helletocht voor je. heel erg gefeliciteerd, Jacq…een diepe buiging voor je incasseringsvermogen!

  3. Meisje, meisje toch, wat heb jij afgezien. Ik hoorde het al. Maar des te meer bewondering verdien je voor het volbrengen van die helletocht voor je. heel erg gefeliciteerd, Jacq…een diepe buiging voor je incasseringsvermogen!

  4. Leuk zo’n halve bus met webloggers! 😉
    Dat was een hele zware marathon voor je, dapper dat je hem hebt uitgelopen! Mooie actie van Rinus trouwens ook.

  5. Leuk zo’n halve bus met webloggers! 😉
    Dat was een hele zware marathon voor je, dapper dat je hem hebt uitgelopen! Mooie actie van Rinus trouwens ook.

  6. Dag Ambassadrice van Zeeland,
    Wat heb je het weer top gedaan tijdens de Zwaarste Marathon van Nederland. Gefeliciteerd en je hebt weer afgezien maar wel alle reden om trots op te zijn.
    Natuurlijk dankjewel voor jou deelname aan mijn uitdaging, super gewoon.

  7. Dag Ambassadrice van Zeeland,
    Wat heb je het weer top gedaan tijdens de Zwaarste Marathon van Nederland. Gefeliciteerd en je hebt weer afgezien maar wel alle reden om trots op te zijn.
    Natuurlijk dankjewel voor jou deelname aan mijn uitdaging, super gewoon.

  8. Knap hoor! Terwijl jullie de monstertocht volbrachten, liepen we in Den Haag een 10 km., ik weet wel dat het ‘bij ons’ onverwachts warm was. Misschien heeft dat in Zeeland ook een rol gespeeld? In ieder geval erg goed dat je ‘m hebt uitgelopen. Gefeliciteerd!

  9. Knap hoor! Terwijl jullie de monstertocht volbrachten, liepen we in Den Haag een 10 km., ik weet wel dat het ‘bij ons’ onverwachts warm was. Misschien heeft dat in Zeeland ook een rol gespeeld? In ieder geval erg goed dat je ‘m hebt uitgelopen. Gefeliciteerd!

  10. Wij zeeuwen geven nooooit op, dat heb jij dubbel en dwars bewezen afg. zaterdag.
    Echt Zeeuws dus…. !! Zie je in Etten-Leur.

  11. Wij zeeuwen geven nooooit op, dat heb jij dubbel en dwars bewezen afg. zaterdag.
    Echt Zeeuws dus…. !! Zie je in Etten-Leur.

  12. Je hebt gelijk.. als je was uitgestapt had je nu spijt gehad.. Nu heb je het toch weer gedaan. Jammer van de maagklachten. Het is niet anders.. Ik ben in ieder geval trots op je. Prima doorgezet en een dikverdiende medaille…
    greetz. Runninghans

  13. Je hebt gelijk.. als je was uitgestapt had je nu spijt gehad.. Nu heb je het toch weer gedaan. Jammer van de maagklachten. Het is niet anders.. Ik ben in ieder geval trots op je. Prima doorgezet en een dikverdiende medaille…
    greetz. Runninghans

  14. 19 van de 42 km afzien. Een mega prestatie.
    Van zeeuwen zeggen ze wel eens dat ze koppig zijn. Nou dat ben je in de positieve zin van het woord, je laat je niet klein krijgen door je maag en het mulle zand.
    Gefeliciteerd!!

  15. 19 van de 42 km afzien. Een mega prestatie.
    Van zeeuwen zeggen ze wel eens dat ze koppig zijn. Nou dat ben je in de positieve zin van het woord, je laat je niet klein krijgen door je maag en het mulle zand.
    Gefeliciteerd!!

  16. Veeeeeeeeeel lekkerder om m uit te lopen maar niet helemaal lekker dan de finish niet te halen, en ook nog gezellig met die strandloper uit Heemskerk!

  17. Zo Zeeuw meisje, je hebt het ‘m weer geflikt! Uitgelopen, supergoed van je! Gefeliciteerd. Zulk afzien en toch doorgaan, dat is puur karakter. You’re the best!

  18. was erg leuk je weer te zien, balen dat ook jij zo’n last had van je maag (de volgende keer zal ik het er niet meer over hebben). Maar stoer dat je door bent gegaan, die medaille is dik verdiend en idd 2011 is er gewoon weer één.

  19. Bijna 500 uitvallers! Er jij zat daar niet bij.
    Je hebt ook jou 2e kustmarathon tot een goed einde gebracht, natuurlijk jammer dat het niet helemaal ging zoals je gehoopt had, maar toch doorgezet om in de stromende regen die medaille omgehangen te krijgen.
    Grote klasse Jacq.

  20. Bijna 500 uitvallers! Er jij zat daar niet bij.
    Je hebt ook jou 2e kustmarathon tot een goed einde gebracht, natuurlijk jammer dat het niet helemaal ging zoals je gehoopt had, maar toch doorgezet om in de stromende regen die medaille omgehangen te krijgen.
    Grote klasse Jacq.

  21. Ik ben trots op je en je bent een sterke marathon vrouw.
    Het was zwaar en ook dit soort marathons kom je tegen, dat overkomt iedereen, maar wel zo leerzaam.
    Het genieten was daar in Zeeland en fijn om je te steunen richting de eindstreep en je had er zeker de laatste 5km helemaal de vaart erin, top.
    Rust goed uit en geniet na en een volgende zal zeker beter gaan.
    Groet Rinus.

  22. kijk dat bedoel ik nu doordouwen, de term bikkel heb ik meerdere malen gehoord, volgens mij slaat deze op jou ! goed gedaan Jacq ! volgens mij zijn we beide door een aantal dalletjes gegaan zaterdag, en dan niet de dalletjes in de duinen. wat waren die duinen en trappen hoog he ! tijdens de parcours verkenning heb ik dat heel anders ervaren toen ging ik er veel makkelijker tegen aan! voor zeeland 2011 wil ik nog een paar keer tegen die trappen en duinen aan tijgeren daarmee wil ik tevens zeggen : Jacq zullen we in 2011 weer starten?

  23. Één ding is zeker, het was niet de marathon voor watjes zoals je schreef. Dat is deze marathon nooit! (kun je beter Berlijn lopen zoals ik, die is voor watjes). Ik heb diep, nee ik heb DIEP respect dat je zo op karakter hebt afgezien en uitgelopen. Hulde!
    Ik denk na alle enthousiaste verhalen er ook sterk over om er volgend jaar bij te zijn. Als het in het schema past.
    Voor nu vind ik dat je met hoofdletters mag neerzetten dat je TROTSE bezitter bent van die medaille!

  24. Één ding is zeker, het was niet de marathon voor watjes zoals je schreef. Dat is deze marathon nooit! (kun je beter Berlijn lopen zoals ik, die is voor watjes). Ik heb diep, nee ik heb DIEP respect dat je zo op karakter hebt afgezien en uitgelopen. Hulde!
    Ik denk na alle enthousiaste verhalen er ook sterk over om er volgend jaar bij te zijn. Als het in het schema past.
    Voor nu vind ik dat je met hoofdletters mag neerzetten dat je TROTSE bezitter bent van die medaille!

  25. Niet voor niets de zwaarste… Doorgezet tot het bittere eind. Gefeliciteerd Jacqueline! Die maagklachten … misschien iets van die besmette lucht overgewaaid???

  26. wow, wat had je het zwaar… ik herkende je gisterenmiddag bijna niet in de sporthal na afloop. Maar je hebt het toch gedaan! Je hebt die finish gehaald in Zoutelande. Ik vind je gewoon GOED!! Gefeliciteerd Curly!! en ja, de kustmarathon is niet compleet zonder de finish van ‘ons’ Zweeuws (en dus niet Zweeds :)) Meisje

Plaats een reactie