Pink Marathon Rotterdam 2011


Twee van de drie Pink Power Pearls zijn geland. Alhoewel, Pink Power Pearl Petra zweeft vast nog ergens rond op haar pink Pink Ribbon wolk met een snelle Pink Personal Record van 3:56:05.

Wat is het toch fantastisch om voor een goed doel te lopen. Vorig jaar liep ik de marathon in Rotterdam voor de Hartstichting en heb toen met de hulp van 11 webloggers een fantastisch bedrag opgehaald. Zondag liep ik (mijn zesde marathon) voor alweer zo'n dankbaar doel.

Mijn startnummer kon ik ophalen bij Hans en Gudy. Zij waren zo attent geweest om deze zaterdag voor mij op te halen. Dat scheelde aardig wat kilometers voor start. Nog even de laatste tips van de coach ontvangen om mijn weg te vervolgen naar de kleed- en doucheruimte in het Hotel waar Petra en Erik een kamer hadden geboekt. Haas Leo en supporter Marcel waren inmiddels ook gearriveerd. Het wachten was op haas John. Voor we richting het startvak gingen nog even snel voor een webloggers fotoshoot naar het politiebureau.  Rotterdam 2011 bloggers voor start
Met mijn startvak D sticker sloot ik aan bij Leo, PPPPetra, John, MarcoGerard en Pim (die ons de eerste 2 km zou vergezellen). We zouden als groep starten. Met de begeleidende song van Lee werden de Pink Power Pearls Pakkie's tevoorschijn getoverd. En yes… daar gingen we. Petra schoot er als een roze bliksemschicht vandoor onder begeleiding van haas Leo. John hield Marco, Gerard en mij in toom. Onderweg werden we regelmatig gekiekt door Ans hardlopende boer. Rotterdam 2011 hallo Ans Coach Hans zorgde hier en daar (hardlopend .. ja ja) voor de nodige verkoeling in de vorm van een bidon met water en die was meer dan welkom want … pjoehhh wat was het warm. Ook volgde ik zijn advies op om goed maar dan ook heel goed te drinken. Bij elke 5 km drinkpost pakte ik twee bekers water. Iedere 7 km een gelletje maar helaas… op de Erasmusbrug voelde ik de benen langzaam leeglopen vollopen. Ondertussen was Gerard ook voor ons uitgelopen om een aanval op zijn PR te doen. Ik voelde dat het mijn dag niet zou worden vandaag om weer onder de 4 uur te duiken. Marco was verstandig en liet het gaspedaal langzaam los. De afspraak was dat het na de halve marathon ieder voor zich zou zijn dus "John als je onder de 4 uur wilt duiken moet je gaan hoor", "ik ga het niet redden met mijn Pink Papbenen". "Ik blijf nog even bij je tot we over de Erasmusbrug zijn" waren de woorden van John. En daarna… vvvroemm, weg was John. Rotterdam 2011 bij beurs De resterende 15 kilometers waren behoorlijk pittig. Bij het webloggers steunpunt bemand door Frank en de verzorgingspost van C.A.V. Energie op het 32 km punt konden de papbenen heel even bijkomen. Rotterdam 2011 drinkpost Energie Van coach-trainer Kok kreeg ik wat extra brandstof in de vorm van winegums om de laatste 10 km door te komen. In Pink gedachten kwam er net na het Kralingse bos een toeschouwer naast mij lopen ?? Jan moedigde mij nog extra aan en ik kon mijn Pink papbenen verhaal even aan hem kwijt (dat luchtte op :-)). Ondanks de papbenen toch genoten, wat een publiek, wat een aanmoedigingen, de verschillende bandjes onderweg en bekende gezichten zorgden ervoor dat ik nog een redelijk tempo kon lopen. Met een Pink iets minder Power Pearl gevoel , Pink kippenvel tot op de kruin en een Pink ontvelde grote teen kwam ik na 4 uur en ruim 7 minuten over de finish.

Missie Pink Power Pearls is voor Petra en mij geslaagd. Pink Power Pearl Danniëlle gaat zondag van start in Londen. We hebben een prachtig bedrag opgehaald, het zou mooi zijn als we de 2000 euro halen, stort jij een deel van het "te kort" ??

Foto's met dank aan Ans, Björn en Kok.

 

22 gedachten over “Pink Marathon Rotterdam 2011

  1. Ik ben wel wat (erg) laat, maar toch:
    Proficiat met je 6e R’dam marathon; toch maar weer mooi geflikt, met de papbenen weliswaar, maar juist daarom extra bewonderingswaardig; en ach wat is die 7 minuutjes nu, toch bijna wel onder de 4:00 uur, Prima dus toch!

  2. Had nog niets van mij laten horen. Hetw as mij niet opgevallen dat je een rose achtergrond had en nu weer een paarse… Maar ja ben ook kleurenblind.
    Nog lekkeer ana het nagenieten van je marathon ? Nog plannen ???

  3. Het heeft even geduurd voor er een reactie kwam van mij kan (sorry zo druk met reisjes) maar je hebt het toch maar weer gedaan. Dubbel succes maar erg vervelend van je teen. Gewoon maar weer op naar de volgende toch!!!

  4. Lieve PPPJacq, het was een hele speciale dag. Super dat we er samen waren, samen in het startvak stonden en in de rij voor de dixie…. Met pinkpapbenen deze tijd lopen is gewoon supergoed! Je beste tijd van Rotterdam. Onze missie is absoluut geslaagd en zondag gaan we alle positieve vibes richting Londen sturen.

  5. Ben trots op je jacq! geweldig gedaan weer!ik wou dat ik zulke papbenen had!
    Zelf ben ik ook weer druk aan het oefenen om weer pijnvrij te lopen, zit al op 5x 8 min 🙂
    Heb ook mountainbike gekocht dus het gaat eindelijk de goede kant weer op.
    liefs nancy

  6. Gefeliciteerd. Het was een warme marathon en dan toch je 2e tijd ooit lopen. Een tijd waar je een jaar geleden blindelings voor had getekend. Een een jaar tijd dus veel vooruitgang geboekt op deze afstand…….. Wandelt het een beetje met de ontvelde teen?

  7. De kilomters die je “alleen” hebt afgelegd heb je net zo mooi vlak als het eerste deel gelopen. Heel knap met een stel roze papbenen en een ontvelde teen. Hoe is het met de teen?
    Ik vond ’t erg leuk om je bij te staan, van die papbenen was weinig te merken, als ik even omkeek was je daar, geen moment verzwakt en ook die 6e tot een goed einde gebracht.
    De vette hap nadien hadden we wel verdiend, maar smaakte helaas niet 😉
    Neem maar een poosje plaats op een roze wolk.

  8. Het viel niet mee, als je halverwege al aan je grenzen komt is het gewoon knap dat
    je het verval niet groter hebt laten worden. Wat blijft is het geweldige publiek en alles er om heen.

  9. Hoi Jacqueline,
    Nogmaals gefeliciteerd. Je hebt me wel gezien hoor. Ik riep Curly naar je 350 mtr voor de finish en je zwaaide. Of was dat gewoon een automatische reflex? 🙂

  10. Ik zag jou met krullen en wel naar de finish stuiven in een heel mooie tijd! Proficiat, sterk gelopen! Helaas had ik juist mijn camera opgeborgen en was te laat om jou op de plaat vast te leggen. Lekker uitrusten en nagenieten nu!

Plaats een reactie