Zeeuwse Trainingsloop, alweer een hele mooie

Eindelijk was het dan zover… zondag 14 augustus gingen we met 27 lopers en 2 fietsers in het blauw het tweede deel van het kustmarathonparcours onveilig maken. De verzamelplaats van alle gezelligheid begon in Brasserie Salsa Terra . Toen we (bijna) compleet waren vertrokken we naar de grote parkeerplaats de Hoge Hilt in Zoutelande. Hier stond een grote knaloranjebus (helaas .. foute kleur vandaag) op ons te wachten voor een enkele reis naar Vrouwenpolder.
In Vrouwenpolder aangekomen op de grote parkeerplaats was het nog even wachten op Ronald en Paola. Paola had flinke autopech en Ronald bood aan haar op te halen. Wij vermaakten ons ondertussen op de Dixi’s, maar ook daarbuiten.
Eénmaal compleet, met zelfs een extra loper (Ultraloper Ronald sloot zich spontaan bij ons aan), gingen we het strand van Vrouwenpolder op. Wind tegen en zoekend naar de juiste harde ondergrond waren de eerste kilometers al snel gemaakt, voor mij in gezelschap van Inge, Dian en Liesbeth van  AVS’90. Door het gezellige geklets waren we in een poep de wind en een zucht bij strandtent de Piraat bij de overgang in Oostkapelle. Het kleine groepje wat voorop liep met o.a. Gerard, Sylvia, Richard en Eric, onder begeleiding van (ervaren kustmarathonloper) Tiny, hadden de smaak van het strand goed te pakken en vergaten hier de afslag te nemen. Wij vervolgden onze weg vanaf Oostkapelle door het bos en duinen naar de Hoge Hill in

Petra op de fiets

Domburg.
Ondertussen hadden Fabiola, Günter, Marinka, Janna en Jos (die al van Zoutelande naar Oostkapelle was gelopen) zich in Oostkapelle al bij ons aangesloten. Op de Hoge Hill sloten de “een strand te ver” lopers zich weer bij ons aan. De snelle lopers Rik, Ilonka, Ronnie en Ronald liepen vanaf start al stukken vooruit en kwamen terug naar de laatste lopers om zo aan wat extra en snellere kilometers te komen.  Net als in het “echt” hadden wij vandaag ons eigen topfotograaf Maurice tot onze beschikking. Zie hier zijn prachtige fotoalbum van deze mooie dag. Mijn verhaal is eigenlijk overbodig. Ook de foto’s in dit bericht zijn van onze topfotograaf. Er was er ook een mobiele verzorgingspost bevrouwd oor Petra, dus niks geen drankgordels, alles in de Hemand. De kilometers vlogen (zoals altijd wanneer het heel erg gezellig is) voorbij. De Westkapelsedijk op samen met Fred, de duinen weer in richting Zoutelande. Nog een stukje strand met Inge en vervolgens het laatste lusje richting finish. Marinka, Marco en John waren samen met de snelle lopers al gefinished evenals Ton, Roel, Jack en Annie, de clubgenoten van Dian van AVS’90.
Wat was het weer genieten van het prachtige parcours en het mooie weer. Een verkoelende wind, droog … later wat zon…kortom.. super hardloopweer.
Na het lopen hebben we ons in de auto’s gepropt (met de raampjes open) om ons te gaan douchen bij de gastvrije minicamping Boogaard. Hier stonden 4 schone douches geheel tot onze beschikking. Het was ff wachten maar dan heb je ook wat. Na de douche, lekker schoon en fris (met de raampjes dicht) weer in de auto’s gepropt en terug gereden naar Zoutelande. Heerlijk gegeten bij Brasserie Salsa Terra. Jammer dat we verspreid zaten door het hele restaurant in kleine groepjes (dit was bij de reservering niet vermeld). Gelukkig smaakte mijn geitenmaaltijdsalade er niet minder om ;-). Toen werd het tijd om afscheid te nemen van een deel van de lopers en tijd om Ronald naar zijn auto in Vrouwenpolder te vervoeren. De terugweg naar Zoutelande ging trouwens sneller als de heenweg met deze keer Ronald als navigatie door het Zeeuwse. Toen toch echt afscheid genomen van de laatste deelnemers. Björn en Fred een lift naar het station aangeboden en zo kwam er een eind aan deze alweer geslaagde Zeeuwse Webloggers/Tweeps Trainingsloop.

Conclussie: de vierde editie van de Zeeuwse Trainingsloop gaat in 2012 zeer zeker weer van start.

28 thoughts on “Zeeuwse Trainingsloop, alweer een hele mooie

  1. Pingback: ironblog.eu » Blog Archive » #makeitcount

  2. Pingback: Van alles en nog wat….. « voorthuisracing

  3. Leuk verslag. Wat kan ik nou nog toevoegen…. Het was super en perfect geoorganiseerd! Leuke kennismaking. Tot 1 oktober, lekker met een bolus :))

  4. volgens de verhalen dus weer een supermooie en gezellige dag, die ik gemist heb; maar eens zal het er van komen in het mooie Zeeland; net als d Kustmarathon zelf;dus hopelijk allebei wel volgend jaar

  5. Ik lees overal zulke enthousiaste verhalen over deze trainingsloop. Leuke mensen, mooie route, heerlijk weer, lachen, lopen en lekker eten, alle ingredienten voor een super dag. Volgens mij meer dan de moeite waard om flink te trainen zodat ik er volgend jaar ook bij kan zijn!

  6. De organisatie is in goede handen, een behoorlijk grote groep lopers, mooi weer…alle ingredienten voor wederom een geslaagde editie.
    Het restaurant komt me wel enigszins bekend voor.

  7. Hoi Jacqueline,
    Het is hier al in alle toonaarden geschreven en ik sluit mij er van harte bij aan: het was een topdag en een super-training! Dank dank! Mooi uitgebreid verslag trouwens, nog een hele klus om alle namen en alle links daarbij te vermelden. Als het even kan (en Deo Volente uiteraard), ben ik er in 2012 weer bij!

  8. Ik sluit mij aan bij de anderen… het was een TOP TOP TOP dag. Super gezellig!! Dit moet je gewoon een keer hebben meegemaakt.
    Dank weer voor de organisatie Curly, je hebt het weer uitstekend gedaan!!
    dikke knuffel!
    RR

  9. Ik verafschuw de dag dat ik hier niet meer aanwezig zou kunnen zijn. Ben eigenlijk van plan om dit nog minstens 10 jaar vol te houden;-)Bedankt voor de organisatie!

  10. ik heb weer zo genoten….. zeeland heeft mijn hart gestolen….. in september dan maar op herhaling en dan …..oktober….. heb er zin in !
    bedankt voor de goede zorgen, het was weer perfect geregeld.
    xx Marco

  11. Bedankt Jacq, voor de MOOIE dag en we hebben het gezellig gevonden.
    Je bent er eentje vergeten te noemen: Liesbeth (nog 1tje van AVS’90)
    die in dat niet (of licht) blauwe shirt 🙂
    tot binnenkort in Vrouwenpolder !

  12. Oh oh oh, wat was het weer een geweldig feest! Dank je wel voor alles Jaqc, je hebt het zo goed georganiseerd. In Oktober zijn wij erbij als supportgroep!! Dank dank dank en bedankt voor het lenen van je blauwe jasje!!

  13. Tja ik heb echt wat gemist, dat lees ik wel (en niet alleen op jouw blog)! Je hebt alles weel supernetjes geregeld zeg! Super!
    Volgend jaar wil ik er echt bij zijn, moet lukken!

Geef een reactie

