Je moet wat

De komende weken is het even niet Curly is running maar meer iets in de trend van Curly is ATB-ing… tja …  je moet wat. De laatste keer dat ik liep was 3 november en toen liep ik mijn kuit  vast… spiercontractuur. Na een week rust mocht ik van de fysiotherapeut weer wat kilometers maken. Dit ging op zaterdag met een rustige 3 kilometer en op zondag met een voorzichtige 5 km best goed. Dinsdag weer de hardloopschoenen aan maar helaas……. na 2 kilometer begon de kuitspier weer flink te verkrampen … #%&@$. De volgende dag kon ik alweer bij de fysio terecht. Yep… hij zat weer helemaal vast. Spier werd door de fysio weer vakkundig losgemaakt en 2 weken volledig hardlooprust vond hij een goed plan. En tja… hoe raak je dan je energie kwijt ?? In de schuur stond nog een “oude” ATB. Klikpedalen eraf en “gewone”pedalen erop want ja ja ik ben tenslotte een hardloper, wil wel fietsen maar dan wel met hardloopschoenen aan ;-). Met Jaco, de ervaren fietser en parcourskenner naar Westenschouwen om daar een prachtig ATBparcours te rijden. En dat ging eigenlijk best wel lekker. Kan (nog) niet spreken van een virus maar dinsdagavond sluit ik mij aan bij een groepsles indoor cycling … want … je moet wat. Volgende week nog maar eens een rondje door de bossen van Westenschouwen, met de hardloopschoenen op de ATB.

Advertenties

13 gedachten over “Je moet wat

  1. Hey Jacq, vervelend zo’n blessure maar de mtb fiets staat je goed hoor, mocht het wat langer duren zo’n kuit dan wil ik best met je over de duinen fietsen hoor en over nog wat andere leuke paadjes:)
    Ik hoop dat je snel weer kunt lopen, ik hobbel weer een paar minuutjes op m’n nieuwe loopschoenen, krijg wel weer blaren ervan, tis ook altijd wat. Goed herstel!
    groetjes
    nancy

  2. Is echt vervelend, ook ik ben bijna ervaringsdeskundige op gebied van kuitkramp. Magnesium pillen slik ik al een tijdje, oefeningen doe ik vaak, drinken doe ik voldoende maar kramp blijft geregeld terug komen.
    Dan is fietsen een mooi alternatief, ook dit heb je bij mij al kunnen lezen een paar weken geleden.
    Succes met kleine fiets virus, hopelijk ben je er snel weer af en loop je weer.

  3. Is idd handig vriend met fiets en spullen, de volgende keer overschoenen lenen. Arnold is ook altijd van alles zoek als ik weer gefietst heb.

    Sterkte met herstel en hopelijk is het maar voor een paar weekjes.

  4. Gelukkig dat je de conditie op peil kan houden met fietsen. Is ook de eerste keus van lopers die door blessures niet kunnen lopen. Valt wel op dat er de laatste tijd steeds meer lopers op de fiets zitten. Succes met je herstel. Marathon Apeldoorn misschien een optie.

  5. Hoi,
    Ik heb het ook al eens gehad en bij mij was het te weinig drinken en dan verkramt alles op de duur. Ik pakte wat magnesium en reflexspray en toen ging het beter. Hopelijk ben je er snel vanaf.
    Groeten

  6. En toch vind ik het niets…de trend dat hardlopers gaan fietsen 😦
    Maar…je moet inderdaad wat als lopen er even niet in zit. Een spoedig herstel van de kuit zodat je de trainingen, hardlopen welteverstaan, weer kan hervatten. Tot snel.

  7. I know, het is anders maar je bent bezig en je raakt weinig conditie kwijt.

    Enne, shame on me, je mail staat nog steeds op ‘nog beantwoorden’, kom er maar niet aan toe maar ik ben je niet vergeten!!!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s