Na de kustmarathon ….

En natuurlijk werden er na de kustmarathon weer kilometers gemaakt. De trainingen werden i.v.m. een ongewillige voet teruggedraaid van 4 hardlooptrainingen per week naar 3. Nadat het bekken weer is rechtgezet en ik een paar Hoka one one Bondie B heb aangeschaft is het weer genieten van elke kilometer.

Hoka one one

De eerste “wedstrijd” na de kustmarathon was op 18 oktober The Nighttrail by the sea in Zoutelande. Rennen in de sfeer van de nacht. Trap op, duinen over, afdalend naar het strand, bikkelen door het zand, weer omhoog over de duinen, door het bos, afzien en genieten. Dat alles bij het licht van je hoofdlampje, zoekend naar een volgende routepijl die in de verte oplicht…………!  Na 11 km hele pittige kilometers kwam ik samen met Günter in 1:13:14 over de finish. Deze unieke loop-ervaring wil ik volgend jaar graag nog eens beleven. Echt een aanrader.

Nighttrail by the sea

Een maand later op 16 november stond ik weer in Zoutelande aan start maar dit keer bij daglicht voor de Hobbeldebobbelloop. Een loop van alweer 11 km over de duinen, door het bos en over het strand met 17 beklimmingen dan wel overgangen over de meeste en hoogste duinen van Zeeland. Hij was vergelijkbaar met de Nighttrail by the sea run maar dit keer ging ik sneller. In 1:07:44 bereikte ik deze keer de finish. Dit werd beloond met een Hobbeldebobbel banketletter.

Op 24 november ging de reis naar het mooie Brabantse Geldrop. De ’t is voor niksloop van 30 km stond op mijn programma. Deze had ik een paar jaar geleden al eens gelopen en ik wist dus hoe mooi deze was. Ik stond aan start met Petra, John, Gudy en Martine. Zonder doel ging ik op pad. Ruim 17 km bleven we bij elkaar. De benen gingen super helaas toch het parcours 3 x vanuit hurkhoogte bekeken. Hierdoor verloor ik op een gegeven moment aansluiting bij het gezellige groepje en maakte ik alleen de prachtige kilometers. Toch ben ik dik tevreden met mijn tijd. Ondankst de stops kwam ik na 3:02:15 over de finish. En het bleef nog lang gezellig daar in Geldrop met een grote groep bekenden (lees bloggers, tweeps en facebookers).

tisvoorniks_1[3]

Met de trein richting Rotterdam om vervolgens met de treintaxi van Hans en Gudy, richting start van de Linschotenloop te rijden. In 2009 liep ik hier al eens een PR op de halve marathon. Vandaag was het de bedoeling om mijn PR op de 10 km weer eens aan te scherpen. En dit deed ik niet alleen. Hans zou mij vandaag als haas naar een PR begeleiden zoals hij al vaker heeft gedaan. Na alweer een gezellige ontmoeting met John, Petra en Erik die net als Gudy voor de halve marathon gingen liepen Hans en ik richting startvak. We liepen richting de voorste lopers en ik werd door mijn haas tussen de snelle lopers geduwd. Wat een drukte… maar wel lekker warm. Met maar 3 seconden startverlies kon de “strijd” beginnen. Tijd  en tempo hoefde ik dus niet in de gaten te houden, dit deed de haas voor mij. Het enige wat ik in de gaten moest houden was na 3 km of ik wel uit de wind liep. En wind …. die stond er … pjoeehhh dit was meer als een stevige bries. Maar de benen voelden goed. Ik kon het tempo van haas Hans prima volgen. De laatste 3 km kregen we de wind weer in de rug en het tempo werd weer verhoogd. De laatste km ging in een zeer rap tempo. De haas sprak mij moed in, het zou gaan lukken om onder mijn 48’53” te finishen. De laatste ronde ging in tempo 4.30 min/km en zo kwamen we na 48’15” (volgens de chip op het startnummer) over de finishstreep. GELUKT *burp* 😉 die laatste km was ik wel heel diep gegaan maar oh wat was ik blij. Super bedankt Hans voor deze mooi snelle 10 km.
Net voor vertrek richting auto liepen we ook Maurice nog tegen het lijf. Die had een clubmaatje naar een PR gehaast op de 10 km. Ondanks de sterke wind sneuvelde er hier en daar toch wat PR’s.

linschoten garmintijd

Mijn laatste wedstrijd dit jaar gaat een zeeuwse worden. Op oudejaarsdag ga ik voor 20 km tijdens de Tankloop. Ik kan bijna niet wachten, de Hoka’s staan al te trapp

8 thoughts on “Na de kustmarathon ….

  1. Hm, die schoenen zien er dan weer héél anders uit dan die minimalistische Nikes 🙂 Waarvan ik dus weer een model in het rose heb geprobeerd maar ze zitten me gewoon niet lekker. Dus hobbel ik weer op saaie Saucony’s:-)

  2. Goed bezig Jacqueline! En wat een tijd op de 10 kilometer, geweldig! Dat deze trend zich maar mag doorzetten in 2014, ik wens je voor dat nieuwe jaar gezondheid, geluk en veel kilometers toe!

  3. Zo hebben we elkaar ook na de Kustmarathon nog samen gelopen, heb jij weer een mooi pr gelopen en geniet je op de Hoka’s 😉
    Ook ik heb nog maar 1 wedstrijd op het programma staan dit jaar. Een mooie manier om het jaar af te sluiten.

  4. Superleesvoer hoor Jacqueline… en wat een goede herstart na je blessure. Een inspirerende tijd zet je neer met je PR…. Toen jij je eerste sub-50 deed ben ik ook mijn best gaan doen…. nu moet ik weer 😉 Veel plezier bij de Tankloop. Ik ga pas weer in januari loopjes doen, maar ik train wel door.

    Groetjes,

    Dorothé

Geef een reactie

