De 4e Zeeuwse Trainingsloop

Zondag 12 augustus 2012, op mijn programma staat de zeeuwse trainingsloop.
Net als de afgelopen drie jaar is het de bedoeling deze met meerdere hardlopers te lopen.
Dus wat doe je dan? Je gooit een aankondiging op je weblog en op twitter.
Vervolgens ga je aan de gang met het organiseren:
Je regelt een verzamelplaats bij Grand Café de Fiets in Zoutelande.
Je regelt een grote touringcar bij van Fraassen Traveling. 
Je regelt douches bij minicamping Boogaard.
Je reserveert bij restaurant Het Verschil alvast een stuk of 20 plaatsen voor een hapje en drankje na afloop.
Je spreekt dresscode rood af omdat we die na zwart, wit en blauw nog niet hebben gehad.
Je duimt voor droog weer.
Je hoopt op donatie’s voor Stichting Jayden en besteld een paar blauwe veters bij John.
Oh ja en je regelt een hoop zand in de Langstraat waar wij net als in het “echt” op kunnen finishen 😉
En wat gebeurt er dan? 30 hardlopers melden zich aan voor de 23 km over het kustmarathon parcours. Dit zijn Marco, Ronald, John, Erik, Petra (2x), Sylvia, JolandaJohn, Anne, Carola, Paola, Dian, Frank, Sierd, Jan, Jeffrey, Hans, Tiny, Harry, Esther, Ruth, Dorothé, Bas,Ton, Coen, Cees, Jack en ik (bedankt John voor alle linkjes). Marcel en Lianne bieden zich aan als verzorgers i.v.m. een blessure. En hoe welkom is dat met een temperatuur van ruim 26 graden. Ook Anja fietst met ons mee.
De bus brengt ons keurig netjes naar de parkeerplaats onderaan de duinen in Vrouwenpolder waar de zeeuwsetrainingsloop qua kilometers gaat starten want de saamhorigheid en gezelligheid is al lang van start gegaan.
Hoogwater? maar dat heb ik niet gereserveerd. Esther, Hans en ik besluiten voor een alternatieve route te gaan i.v.m. ons herstel v.e. blessure. We worden vergezeld door Lianne en Anja op de fiets.
In Oostkapelle komen we aan bij Marcel die daar de eerste drinkpost heeft verzorgd. Bovenop het duin zien we de eerste rode stipjes. Snel gedaan van de bikkels op het mullezand. Er was vast niet veel “mooi bloot” te zien op het naaktstrand.
De groep is weer compleet. Na de verversingspost vervolgen we onze route in de volle zon over de pittige duinen opweg naar de “verrassingspost”. Twee, voor vele bekende tweeps (nee niet Nick en Simon) hebben mij via een direct message laten weten in Domburg een verzorgingspost klaar te zetten. En wat voor één, noem het op en het staat er ;-). Fabiola en Günter, hartelijk dank voor jullie spontane actie.
Op naar de drinkpost in Westkapelle. Ik probeer met alle lopers een praatje te maken maar de groep valt steeds verder uitéén. Dat kan ook niet anders wanneer je zo uit je zeeuwse jasje begint te groeien. Maar ook bij de laatste drinkpost, verzorgd door Marcel, wordt er netjes op elkaar gewacht. Dit deel van het parcours tussen Westkapelle en Zoutelande heb ik al vaak getraind en ook 3 maal tijdens de kustmarathon gelopen, het blijft zwaar. De trap bij Westkapelle maar ook de korte hoge duinen hakken hakken hakken er goed in. Ik besluit de laatste 2 km strand in Zoutelande zowel letterlijk als figuurlijk rechts te laten liggen. Ik kies weer voor een alternatief parcours onderlangs de duinen. Dan maar ff geen bikkel. Samen met Dorothé loop ik wel de laatste lus van het officiële parcours richting finish in de Langstraat waar wij worden verwelkomd met verbaasde blikken vanaf de terrassen (die zijn gek). Bij de finish worden we met geklap en gejuich binnen gehaald door onze rode snellere hardloopmaatjes van vandaag. Hosternokke wat was dit weer genieten.

Op het weblog van John, Fabiola, Ronald, Ruth, Tiny, Hans, Lianne en Dorothé kun je hun ervaring lezen en nog meer foto’s bekijken van deze zeer geslaagde 4e editie (al zeg ik het zelf). En als roomboter op de zeeuwse bolus heeft Ronald ook nog een leuk filmpje gemaakt.
Hierbij wil ik iedereen bedanken voor zijn/haar deelname, hetzij hardlopend, fietsend of verzorgend. Samen hebben we er weer wat moois van gemaakt. Op naar de 5e editie.
Het grandioze filmpje van Ronald …

16 thoughts on “De 4e Zeeuwse Trainingsloop

  1. Pingback: Zeeuwse trainingsloop | djaktief

  2. Pingback: Inschrijven | De strandpaviljoenloop

  3. Ha Jacq, in 1 woord geweldig !!!! (beter laat dan nooit 🙂 BEDANKT mede namens Coen, Ton en Jack. xxx Dian en tot zaterdag.

  4. zoooo hey.. dat was weer top dat ik mee kon lopen….. Hartstikke leuk om je weer te zien en te spreken… bedankt voor de prima organisatie. Ik heb genoten van een leuke dag met mooi weer…. Volgend jaar weer (in het roze ;-))

  5. Was alweer een geslaagde editie van de Zeeuwse Trainingsloop, volgens diverse blogs dan heeft iedereen het weer geweldig naar z’n gehad en was het weer een topdag.
    Nog een klein poosje, dan maakt ik ook m’n Zeeuwse debuut, kijk er al naar vooruit

  6. Pingback: Zeeuwse trainingsloop « djaktief

  7. Het kan niet vaak genoeg gezegd worden dat je alles prima geregeld had. Leuk om mensen achter de blogs te ontmoeten voor herhaling vatbaar hetzij lopend of op de fiets.

  8. Mooie loop, gezellige en leuke mensen, top organisatie en ook nog een erg leuk verslag. Ik zeg je nu al toe dat ik er alles aan ga doen ook de 5e editie bij te wonen. We hebben elkaar bijna niet gesproken, maar dat maken we snel weer goed.

Geef een reactie

